Sala de Prensa Artículos

EL PERIODICO DE AQUI. COM / EL IV MERCAT SOLIDARI DE PUÇOL

El IV mercat solidari organitzat pels veïns de Puçol en benefici de la Fundació Phi recauda 11.000 euros a pesar de la plutja.

Per quart any consecutiu, un grup de veïns de Puçol celebra el mercadet solidari en benefici de la Fundació Phi, una entitat que col•labora en la lluita contra la SIDA a Zimbabwe i en la prevenció de l'explotació sexual a Tailàndia. A pesar del mal temps, la recaptació del mercadet aconseguix superar els 11.000 euros en una nova pluja de solidaritat dels veïns de Puçol.

Des del 4 al 8 de desembre centenars de veïns de la nostra localitat compren al millor preu els seus regals nadalencs més solidaris amb el IV Mercadet Benèfic de la Fundació Phi, celebrat en la Plaça del País Valencià. Roba, llibres, electrodomèstics, articles de decoració, bijuteria, fruites i verdures ecològiques, complements, joguets, mobles i molts més productes componien l'oferta d'esta iniciativa solidària, que a més va comptar amb múltiples actuacions i activitats, com per exemple un parc infantil de 290 metres quadrats i inclús un restaurant solidari amb productes de distintes zones de la geografia espanyola.

Rafael Álvarez, un dels 70 amics que organitzen el mercadet en benefici de la Fundació Phi, explica que “enguany el mercadet ha anat genial a pesar del mal temps i de la pluja. Gràcies a la solidaritat de tots hem recaptat més d'11.000 euros i encara ens falta comptar els diners de les vidrioles que estaven instal•lades en les parades del mercadet i en els comerços del poble”.

Tots els diners recaptats es destinaran a la Fundació Phi, una entitat solidària que col•labora amb l'IEME (Institut Espanyol de Missions Estrangeres) en projectes de desenvolupament i cooperació a Zimbabwe i Tailàndia. Gràcies al diners obtinguts en edicions anteriors, es va construir una escola-menjador a Zimbabwe, on a més es presta atenció a ancians i òrfens i s'ajuda als malalts de Sida.

Per la seua banda, a Tailàndia els fons es destinen a la concessió de micro crèdits a les famílies més pobres per a previndre que les menors d'edat caiguen en les xàrcies de la prostitució infantil. La Fundació Phi també promou altres iniciatives solidàries com l'Apadrinament a persones desfavorides i les Ajudes Phi.
125 empreses privades

En esta quarta edició, el Mercadet Benèfic va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Puçol i la participació de 125 empreses privades de diferents sectors, que van cedir gratuïtament els seus productes de forma desinteressades. Rafel Àlvarez especifica que “a més de la col•laboració desinteressada de les empreses, més de 70 voluntaris han treballat en l'organització i muntatge del mercadet. Agraïm la col•laboració a tota la gent i a totes les entitats que han participat i com no també als veïns que han abarrotat el mercadet, com si fóra el metro de Madrid en hora punta, i han comprat els seus regals nadalencs més solidaris al millor preu”.

Per la seua banda, Félix Balboa, president de la Fundació Phi, espera “poder unir forces amb la resta d'organitzacions i persones que compartixen línies de treball semblants a les de la nostra fundació per a compartir esta voluntat i realitzar conjuntament el mercadet benèfic de l'any 2011”. Siga conjuntament o en solitari, segur que l'any que ve el mercadet solidari en benefici de la Fundació Phi torna a disfrutar de la pluja de solidaritat dels veïns de Puçol.
Una pluja que demà dissabte 11 de desembre tornarà a regar els carrers de la nostra localitat amb la Campanya del Pot de Cáritas i el Mercadet Solidari de la Fundació TAI (Treballs d'Ajuda a la Infància) en l’Espai Social La Barraca.
Ver más en: